- Wejdź na stronę spis.gov.pl i spisz się w dogodnej dla siebie chwili
- Pobierz unikatowy kod uprawniający do udziału w loterii
- Zgłoś go na stronie loteria.spis.gov.pl .
Przyjmowanie zgłoszeń do loterii trwa od 22 kwietnia do 7 lipca 2021.
Pamiętaj, że tylko spisanie się przez Internet daje możliwość wzięcia udziału w loterii!
Do wygrania są karty przedpłacone o wartości 500 zł, 1000 zł oraz samochody osobowe.
Losowania odbędą się w terminach:
• 07.05 2021 r.
• 21.05.2021 r.
• 08.06.2021 r.
• 18.06.2021 r.
• 02.07.2021 r.
• 09.07.2021 r.
• 14.07.2021 r. – Finałowe losowanie samochodów
W finałowym losowaniu wezmą udział wszyscy, którzy dokonają zgłoszenia do loterii – nawet te osoby, które wygrały już wcześniej nagrody.
Zwiększ szansę na wygraną!
Im wcześniej spiszesz się przez Internet i zgłosisz do loterii, tym masz więcej szans na wygraną – będziesz uczestniczyć w większej liczbie losowań!
Regulamin i szczegóły dotyczące loterii dostępne są na loteria.spis.gov.pl
Organizatorem loterii jest Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Wejdź na spis.gov.pl, spisz się i daj sobie szanse na wygraną!
Od 1 kwietnia do 30 września na terenie całego kraju jest przeprowadzany Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Bezpośrednia strona https://spis.gov.pl/
Spis ludności i mieszkań jest badaniem obowiązkowym, realizowanym co 10 lat w oparciu o przepisy ustawy, a także zgodnie z zaleceniami i standardami organizacji międzynarodowych. Jest to jednocześnie największe przedsięwzięcie statystyczne podejmowane nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Uzyskane podczas spisu powszechnego dane umożliwią analizę i ocenę zróżnicowania przemian demograficznych i społecznych w kraju w dowolnych przekrojach terytorialnych.
Spisem objęte są:
- osoby fizyczne stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach i innych zamieszkanych pomieszczeniach niebędących mieszkaniami, osoby fizyczne niemające miejsca zamieszkania,
- mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania oraz zamieszkane pomieszczenia niebędące mieszkaniami.
Zakres zbieranych danych:
- charakterystyka demograficzna osób,
- aktywność ekonomiczna osób,
- poziom wykształcenia,
- niepełnosprawność,
- migracje wewnętrzne i zagraniczne,
- charakterystyka etniczno-kulturowa,
- stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki).
Szczegółowy zakres informacji zbieranych w NSP 2021 dostępny jest na stronie internetowej https://spis.gov.pl/lista-pytan-w-nsp-2021/.
Udział w spisie jest obowiązkowy, a kto wbrew obowiązkowi odmawia wykonania obowiązku statystycznego albo udzielenia informacji w spisie powszechnym, podlega grzywnie (art. 57 Ustawy o statystyce publicznej).
Wszystkie dane osobowe przetwarzane w ramach prac spisowych są poufne i podlegają szczególnej ochronie, na zasadach określonych w ustawie o statystyce publicznej oraz w ustawie o ochronie danych osobowych. Dane osobowe od momentu ich zebrania stają się danymi statystycznymi i objęte są tajemnicą statystyczną, a osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do jej przestrzegania. Przed przystąpieniem do pracy rachmistrzowie są pouczani o istocie tajemnicy statystycznej i sankcjach za jej niedotrzymanie. Dane pozyskane podczas spisów mogą być wykorzystywane wyłącznie do opracowań, zestawień i analiz statystycznych oraz do aktualizacji operatów do badań statystycznych prowadzonych przez służby statystyki publicznej.
Metody zbierania danych
Po raz pierwszy w historii polskiej statystyki publicznej samospis internetowy w ramach NSP będzie obowiązkowy. Jeżeli (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność) realizacja samospisu będzie niemożliwa, badanie przeprowadzą rachmistrze – bezpośrednio bądź telefonicznie.
Metoda obowiązkowa:
- samospis internetowy – przeprowadzany za pośrednictwem interaktywnej aplikacji dostępnej od 1 kwietnia na stronie internetowej spis.gov.pl. W ramach tej metody Respondenci na własnych komputerach lub urządzeniach mobilnych, uzupełnią wymagane dane. Respondent może także skorzystać ze specjalnie przygotowanego stanowiska do samospisu w urzędzie gminy, bądź z możliwości „Spisu na żądanie” przeprowadzanego przez infolinię spisową (22 279 99 99) w kanale „Spisz się przez telefon”.
Wejdź na https://spis.gov.pl/ i spisz się! Możesz też skorzystać z infolinii i wypełnić obowiązek spisowy przez telefon – zadzwoń pod nr 22 279 99 99.
Stanowisko do samospisu
W siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Skokach zostało uruchomione stanowisko do samospisu internetowego. Ze stanowiska do samospisu można skorzystać w godzinach pracy Urzędu, po wcześniejszym umówieniu daty i godziny przybycia z Gminnym Biurem Spisowym (tel. 61 8925 815).
Metody uzupełniające:
- wywiad telefoniczny – przeprowadzany od 4 maja wspierany programem komputerowym,
- wywiad bezpośredni – przeprowadzany od 4 maja przez rachmistrza spisowego i rejestrowany na elektronicznym urządzeniu przenośnym”
Weryfikacja tożsamości rachmistrza spisowego.
Rachmistrz spisowy, przy wykonywaniu czynności w ramach bezpośredniego wywiadu posługiwać się będzie umieszczonym na widocznym miejscu identyfikatorem, zawierającym m.in.: imię i nazwisko oraz zdjęcie rachmistrza spisowego oraz numer identyfikatora. Jego tożsamość można będzie zweryfikować przez kontakt telefoniczny z infolinią spisową GUS: 22 279 99 99, a także w aplikacji „Sprawdź rachmistrza” na stronie spis.gov.pl oraz stronie internetowej urzędu statystycznego.
W przypadku pojawienia się pytań dotyczących Spisu, prosimy o kontakt z Gminnym Biurem Spisowym pod nr 61 8925 815.