Leśne Kąpiele

Już drugi rok szklony uczniowie z liceum Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Antoniewie współpracują z liceum ogólnokształcącym z Zespołu Szkół nr 2 w Wągrowcu.

6 czerwca 2024 roku zostaliśmy zaproszeni na wspólny spacer, którego organizatorem było Nadleśnictwo Durowo. Celem zajęć było poznanie walorów przyrodniczych, bogactwa flory i fauny lasów jak również integracja młodzieży. Wychowankowie uczyli się technik relaksacji i czerpania pozytywnej energii z lasu. Na zakończenie wspólnie spędzonego czasu były kiełbaski z grilla.

Promujemy czytelnictwo wśród młodzieży

Mija już drugi rok kiedy uczniowie MOW w Antoniewie uczestniczą w projekcie edukacyjnym we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Wągrowcu.

Wychowankowie raz w miesiącu  brali udział w szeregu zajęć przygotowanych przez pracowników biblioteki, przede wszystkim Panią Karolę Glasner. Młodzież chętnie uczestniczyła w zajęciach, nawet Ci, którzy początkowo sceptycznie byli do nich nastawieni. Mamy nadzieję, że również w przyszłym roku będziemy mogli uczestniczyć już w trzecim etapie projektu, obejmując nim kolejną grupę uczniów.

Dziękujemy pracownikom Biblioteki za trud włożony w przygotowanie zajęć, w których każdy mógł naleźć coś dla siebie. Do zobaczenia za rok !!!

Śladami znanych mieszkańców Wągrowca

31 maja 2024 uczniowie klasy II liceum i VIII udali się na wycieczkę do Wągrowca w ramach poznawania najbliższej okolicy z jej walorami historycznymi, geograficznymi i kulturowymi.

Spacer po mieście zaczęliśmy przy grobowcu rotmistrza Franciszka Łakińskiego, czyli słynnej również na całą Polskę, piramidzie.

Kolejnym etapem wycieczki było oczywiście skrzyżowanie rzek Nielby i Wełny. Następnie przenieśliśmy się do kościoła farnego, gdzie zwiedziliśmy wnętrze i stojący przy kościele pomnik księdza Jakuba Wujka. Później młodzież mogła zapoznać się z historią pocysterskiego klasztoru, gdzie naszym przewodnikiem był ojciec Józef. Spacer nasz kontynuowaliśmy poprzez „Księży Kacerek” nad Jezioro Durowskie. Podczas całej wycieczki uczniowie byli zapoznani z historią zwiedzanych miejsc i został ogłoszony konkurs dla wszystkich obecnych. Nad jeziorem wychowankowie mogli sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując test, zwycięzcami zostali Weronika i Ksawier. Na zakończenie spaceru oczywiście nie mogło zabraknąć smacznych lodów.

W Muzeum Martyrologicznym w Żabikowie

Czerwiec to czas kiedy każdy już myśli o wakacjach i za bardzo niech chce się  uczyć, ale nauką może też być żywa lekcja historii. 7 czerwca 2024 roku uczniowie z II klasy liceum i  I klasy szkoły branżowej udali się na wycieczkę do Żabikowa.

Znajdują się tam pozostałości po obozie hitlerowskim z okresu II wojny światowej. Uczniowie na początku mogli zapoznać się z filmem dokumentalnym, w którym swoje przeżycia z Żabikowa opowiadali byli więźniowie. Następnie zwiedzaliśmy muzeum  z zaciekawieniem słuchając pani przewodnik. Na koniec odbyliśmy spacer po terenie byłego obozu i mogliśmy zapoznać się z kolejną porcją informacji dotyczącej życia więźniów. Na twarzach młodzieży widać było zadumę i każdy miał swoje przemyślenia na temat ludobójstwa.