“Otwórz się na pomoc: Uzależnienie od alkoholu”

Projektu związany jest z pomocą psychologiczną dla dzieci i młodzieży. W multimedialny sposób chcemy dotrzeć do dzieci i młodzieży, a także dorosłych z tematem, który teraz szczególnie nas dotyczy.

Projekt “Otwórz się na pomoc: Uzależnienie od alkoholu” to druga część interaktywnego filmu poświęconego profilaktyce uzależnień. Scenariusz filmu jest realizowany we współpracy z terapeutką i psychologiem – Mają Pisarek.

Projekt składa się z dwóch części, gdyż mamy na celu dotarcie do dwóch grup docelowych. Pierwszą z nich są dzieci i młodzież, tu będziemy promować interaktywną grę, a drugą rodzice, którzy będą opowiadać o swoich doświadczeniach, o tym jak wygląda z ich strony to jak się borykają z takimi problemami, kiedy widzą, że dziecko zmierza w złym kierunku i tracą nad nim kontrolę.

Idoc jest to interaktywny film, który ma sprawić wrażenie, że użytkownik jest uczestnikiem jakieś gry i ma wpływ na to co się będzie działo, a także dowie się jakie będą konsekwencje jego wyboru. Projekt jest skonstruowany i przygotowany we współpracy z psychologami.

Pierwszą z nich jest 5-7 minutowy grywany oraz interaktywny film poświęcony uzależnieniu młodzieży od alkoholu. Widzowie projektu pokierują w nim losem nastolatka wkraczającego w pełnoletniość. Dorastający bohater będzie musiał zmierzyć się z własnymi słabościami oraz rodzinnym problemem alkoholowym.

Użytkownik projektu w trakcie filmu będzie musiał dokonać szeregu akcji. Podjęte przez niego decyzje wpłyną na ciąg zdarzeń. Zadaniem widzów jest podejmowanie takich decyzji, które nie skierują bohatera w kierunku nałogu. A tych na drodze brakować nie będzie. Próba zaimponowania rówieśnikom, okres buntu, problemy w domu. To tylko niektóre z przeszkód, które staną na drodze naszego bohatera.

Druga część projektu pt. ” Posłuchaj historii” to miejsce wymiany doświadczeń. Dostępne są w nim prawdziwe historie opowiedziane przez rodziców nastolatków, mających problem z uzależnieniem od alkoholu. Każda historia zostanie skomentowana oraz rozwinięta przez terapeutkę Maję Pisarek.

Proponowana przez nas koncepcja opiera się na grywalności, immersji i interakcji. W przypadku stworzonej przez nas opowieści, od użytkownika wymagana jest akcja (tak samo jak w grze). Dzięki czemu widz projektu zdecyduje, w którą stronę zamierza pójść i co zrobić. Film staje się więc grą, w której użytkownik dokonuje wyborów. Od decyzji użytkownika i jego akcji zależy to, jak potoczy się historia przedstawiona w projekcie.

To wszystko jest możliwe dzięki opracowaniu specjalnego, nieliniowego scenariusza decyzji postaci, podporządkowanego omawianej tematyce. 

Głównym założeniem projektu jest profilaktyka oraz edukacja młodzieży, a także przeciwdziałanie problemowi uzależnienia dzieci od alkoholu.